Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vplyv retro marketingu na spotrebiteľské správanie a jeho využitie na trhu potravín v Českej republike
Balážová, Soňa
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním na potravinářském trhu retro produktů. Cílem diplomové práce je navrhnout marketingová doporučení pro subjekty na trhu potravin v České republice, s ohledem na využití retro marketingu. K naplnění cíle je třeba identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitele. Data pro primární výzkum jsou získána pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkum. Kvalitativní výzkum je realizován hloubkovými rozhovory (n = 20) a kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření (n = 357). Z výsledků vyplývá, že většina českých spotřebitelů pojem retro marketing nezná. Retro produkty nakupuje pouze polovina z nich. Pocity, které u retro produktů prožívají jsou pozitivní, převažuje nostalgie a radost. Nákup retro produktů nejvíce ovlivňuje značka produktu, vzpomínky spotřebitele a kvalita. Spotřebitelé také kladně hodnotí, když firma odkazuje na svoji historii. Také je zaujme reklama směřovaná do minulosti, díky které si zavzpomínají na staré časy. V závěru práce jsou navržena doporučení pro podnikatelské subjekty, které vedou ke zvýšení zájmu o retro produkty, přispívají ke zvýšení loajality zákazníků směrem k firmám, což má za následek zvýšení tržeb podnikatelských subjektů.
Retro značky a jejich vliv na spotřební chování mladistvých
Mihalíčková, Veronika ; Říha, David (vedoucí práce) ; Dumbrovská, Hana (oponent)
Tato práce se věnuje retro stylu, konkrétně pak českým retro značkám. Je zde zkoumán jejich vliv na spotřební chování mladistvých. V teoretické části je definována značka jako taková, hlavně pak ale klíčový pojem retro marketing. Dále se práce věnuje obnoveným českým značkám a jsou vybrány čtyři konkrétní případy těchto značek. Ty jsou pak detailně rozebrány z jejich historické stránky i z pohledu jejich současné strategie. V praktické části je pak proveden výzkum kvalitativní metodou focus group. Výstupy z tohoto výzkumu jsou poté zanalyzovány a výsledky interpretovány. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda mají retro značky vliv na spotřební chování mladistvých. Dalším cílem pak je také odhalení jejich konkrétních motivů pro nákup, a zda mezi ně patří i aspekty jako je historie, tradice a původ produktu.
Analýza re-launche brandu Lybar se zaměřením na spotřebitelské vnímání značky
Burianová, Aneta ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Doležel, Lubomír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá retro brandem Lybar z pohledu českých spotřebitelů. Hlavním cílem je zjistit, zda a případně jak se změnil pohled a názor spotřebitelů na tuto značku po provedení re-launche a představení nové řady Lybar PROMISS. Teoretická část této práce v první řadě definuje základní pojmy týkající se značek a jejich re-launchů. Dále se zabývá fenoménem retro marketingu, jeho faktory úspěchu a příklady z praxe. Jádrem praktické části je analýza kvantitativního dotazníkového šetření. Klíčové je porovnání názoru spotřebitelů na značku Lybar před a následně po představení nové, moderněji laděné, řady Lybar PROMISS. Na základě výsledků vlastního výzkumu a analýzy prodejních dat je zhodnocen úspěch re-launche retro brandu Lybar a jsou navrhnuta další doporučení pro značku.
Obnovené české retro značky a jejich vnímání spotřebiteli
Ševčík, Josef ; Říha, David (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá obnovenými českými retro značkami a tím, jak jsou vnímány spotřebiteli. Teoretická část definuje pojem retro v souvislosti se značkou a představuje příběhy takových značek na českém trhu. V praktické části je pak analyzován výzkum formou focus group, který zkoumá vnímání těchto značek spotřebiteli napříč věkovými kategoriemi. Cílem celé práce je zmapovat fenomén retro na českém trhu a zjistit, jak je vnímán spotřebiteli vzhledem k věku a výrobkové kategorii.
Aktuální trendy spotřebitelského chování
Mynařík, Jan ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato práce se zabívá třemi současnými vybranými trendy spotřebitelského chování - přívalem retro produktů a retro marketingem obecně, změnami chování, které se vztahují k elektronickému tržišti a zpřísňujícími se požadavky zákazníků na bezvadný design produktů i služeb. Každý z těchto trendů je detailně popsán, hledány jsou také hnací síly trendů a způsoby, kterými ovlivňují život spotřebitelů. Tyto znalosti jsou pak využity k určení toho, jak mohou být různé skupiny českých spotřebitelů ovlivněny těmito trendy, což dává podnikům vodítka, jak popsané trendy využít ve vztazích se zákazníky a realizovat díky nim tržby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.